9 Kasım 2009 Pazartesi

Tek yumurta ikizleri ne demek? Gözümüzden bile hızlı hareket ettiği için, bi orda bi burda görünüp, iki kişi sandığımız bi kişiye 'tek yumurta ikizi' denir. Biriyle küsünce öbürü de küsen, birine küfredince öbürküsü kolumuza tüküren, apaynı iki kişi olamaz ki zati. Cümle içinde : 'Korkuyorum ki, Seda Sayan ve Lerzan Mutlu iki yumurta birizleri. '

Frekans ne? Sesin dalga boyu kaç katlıdır? Sevdiğimiz radyo kanalını dinlediğimiz yere frekans denir. Radyoda yer dar, frekanslar dipdibe. Pop çalarken radyonun yanından bi geçiyon, hoop kanal değişip arabesk. Geri dönerken yine değiş tonton. Şehirde de yer dar. Gökdelenli semtten bi geçiyosun, hoop kanal değişip, gecekondu mahallesi başlıyo. Gökdelenlerin dalgaboyu, gecekonduların ise frekansı heybetlidir.

Bi pedal kaç juldur?Karne hediyesi pisikletle, anca mahallede, yirmi metre yerde gitgitdön gitgitdön. Neden pisikletle okula veya her yere gidemiyoz ulan sizin yüzünüzden diye, dinamo gibi bu, enerjiyi arabaların üstünde zıplamak, onu kale yapıp kaportasına şut çekmek süper zevkli’ye dönüştürür.

Bezik şart mı? Sigara dediğin sokakta içilmeli uygulaması başlayınca kaaveler hep dışarı uğradı. Sokaklar herif, kaldırımlar meşe, ay pardon, neşe doldu. Eskiden kadınbaşına kaaveye giremezdik, artık yolda yürürken istersek bi uğramak zorunda kalıp, kaaveden arkadaşlarla okey veya bezik. Cümle içinde: 'Papaz, kızdan güjlüdür.'

Diyalektik nedir?Hazırda ‘keser döner sap döner, gün olur hesap döner’ diye atasözümüz varken, elin diyalektiğinden tesirlenemem aybala.

Psikiyatr ile psikolog arasında ne farkvaa?Bazı köylerimizde erkekler toplaşıp urganla veya kemerle birbirini döverek, buna imc usulü terapi denir. Çıkışta sıfır agresyon, pırıl pırıl. Urganlısına psikoloji, kemerle olana pisikiyatri denir.

Uzaylı bizden ireli mi, geri mi? Cümle içinde: 'Ben bugün uzaylı gördüm.' Yok efendim biz daha ireliyiz, yok siz daha gerisiniz tartışırken... Dedim ki ‘hep siz geliyonuz buraya, bu sefer ben de bincem ışıklı tanımlanamayana, bakıyım sizin oralar nası’. Bu ‘yoh yoooh, gemide kadın uğursuzluk getirir’ deyince ben bi soğudum galeksiden uzaydan. Orda da mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder